Saturday, February 05, 2011

SLEEPING BEAUTY


Walt Disney "The Sleeping Beauty", movie screenscaps by me

Dzisiaj naszło mnie na "Śpiącą Królewnę" Disneya, drugą po "Małej Syrence" moją ulubiona bajkę z tej wytwórni. Widziałam ja już tyle razy, że znam dialogi prawie na pamięć. Szkoda, że dzisiaj tyle bajek produkuje sie w 3D, a zapomina o starej, dobrej technice rysowania poklatkowego. Niedawno, na 50-tą rocznicę powstania, ta pełnometrażowa wersja z roku 1959 (!) została całkowicie odnowiona i wydana na 2 DVD w technologii Blu-ray. Przyznam szczerze, że nienawidzę z reguły wersji zdubbingowanych, czy to w filmach animowanych, czy inych jak np "Harry Potter" czy "Opowieści z Narnii". Tu, w tej starej "Śpiącej Królewnie" praktycznie mi to nie przeszkadza.
A Maleficent, czyli czarna wiedźma z tej bajki, to animowana czarownica stulecia jak dla mnie. Niewiarygodna! 

song of the moment ---> Sleeping Beauty Soundtrack_Once Upon A Dream

No comments:

Post a Comment