Monday, June 06, 2011

LE SCAPHANDRE ET LE PAPILLON

"Le scaphandre et le papillon" directed by Julian Schnabel, 2008
photos via stopklatka

Oto inspiracja z wczorajszego dnia... Rysowałam akurat, kiedy w międzyczasie zmieniając kanały w tej śmiesznej włoskiej tv, kiedy na jednym z kanałów natknęłam się na francuski film "Motyl i skafander".
Widziałam już go wcześniej, może ok 2 lat temu, ale nadal robi na mnie wrażenie...
Przedstawia prawdziwą historię Jean-Dominique'a Bauby, redaktora francuskiego wydania magazynu ELLE, który nagle w wieku 43 lat został sparaliżowany. Unieruchomione zostało wówczas całe jego ciało, chociaż mózg pracował nadal zupełnie jak u zdrowego człowieka. Jedynym czym mógł poruszać to lewe oko.
Miał jednak szczęście w nieszczęściu - terapeutkę, która opracowała specjalny alfabet, dzięki któremu mrugając okiem, Bauby mógł porozumiewać się ze światem zewnętrznym...W ten sposób powstała książka, autobiografia człowieka uwięzionego we własnym ciele jak motyl w kokonie.
Scena, która za każdym razem wzrusza mnie najbardziej, to ta, kiedy do Jeana-Dominigue'a przebywającego w szpitalu dzwoni jego ojciec...

Piękny film z pięknymi zdjęciami Janusza Kamińskiego.

song of the moment ---> Paul Cantelon_The Diving Bell and the Butterfly Theme

No comments:

Post a Comment